אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום שני, 21 בדצמבר 2015

מבצע סבתא

תכננו ערב בנות, הם רצו להצטרף, אבל אז זה כבר הופך למורכב. מורכב מידי. מעבר לזה שצריך להסכים על מקום, שיהיה בו מה לאכול (לרוב סושי לא תופס). צריך למצוא את המצרך הנדיר הזה שנקרא 'בייביסיטר'. זו צריכה להיות דמות מוכרת, מישהי שסומכים עליה, מישהי שנצא והלב שלנו יהיה שקט, מישהי שהילדים מכירים היטב, או לפחות נפגשו כמה פעמים לפני המאורע. מכירים מישהי כזו?

אז בידיעה שיהיו כמה שיתעצבנו עליי, אבל אחיה עם זה. אספר שאצלנו הבעיה נפתרת דיי במהרה וכמה טוב שכך. זה אמנם לא מובן מאליו והכי מוערך שיש, אבל זה תמיד זמין, זה לרוב נגיש וגם, בוא נודה על האמת, חוסך לא מעט כסף, מצרך נדיר בפני עצמו.

בטח כבר הבנתם מהכותרת שאותה בייביסיטר עם ערך מוסף היא  ס-ב-ת-א *.  לרוב היא פנויה, היא מכירה בחשיבות חיזוק הזוגיות (יוקדש לזה בעתיד הקרוב פוסט נפרד) והיא מאוד רוצה לעזור לנו ועל הדרך 'לגנוב' עוד רגע עם הנכדים. לפני שבוע בערך, בארוחת שישי , כמעט וסבתא היתה צריכה לפתוח יומן מרוב אירועים. (לא רק שלנו!) זו היתה סיטואציה משעשעת בהחלט.
נכון שעד עכשיו זה נשמע שאנחנו יוצאים מלא ולכן נזקקים (בחירת המילה מכוונת, שכן אין זה רק צורך) לשירותיה של סבתא, אבל לצערנו, לא תמיד עומדים על הפרק יציאות והנאה. ברוב המקרים בכלל מדובר בחובות שעלינו לבצע ; ישיבות ארוכות, השתלמויות וגולת הכותרת יום עבודה שגרתי בעוד הקטנים חולים. וזה, שוב לצערנו, קורה הרבה ואז, יש לגייס את כל המשאבים העומדים לפנינו כי איזו עוד ביביסיטר פנויה בשעות מוזרות שכאלה. אז יש סבתא אחת שגרה קרוב ונמצאת ביום חופש ואחת רחוקה מאוד, אבל בפנסיה, ואפילו סבא נכנס פה לעזרה, ככה זה, כשנקראים לדגל.

אבל, אני חוזרת רגע להתחלה של דברי, מה עושים כשסבתא לא זמינה ולא יכולה? כשאין מכר אחר פנוי ברדיוס שנעים לבקש ממנו טובה? אז באמת צריך למצוא משאב כזה חיוני ברחבי השכונה. לפחות מספר טלפון אחד שיהיה זמין, שיראה 'כאילו' אנחנו מתאמצים למצוא פתרון לבעיה.כאן נכנס גם מרכיב השחרור האם אפשר להשאיר את הקטנים עם מישהו שהוא לא המשפחה? כמה באמת נצליח ליהנות? ועוד סוגיות רבות שאני בטוחה שקיימות אצל חלקכם.
זו אכן סוגייה ובעיה שקיימת אצל זוגות רבים שהסבים רחוקים מהם או לא פנויים/מעוניינים בשירותי הבייביסיטר. 

תוכלו לראות בתרשים הבא, את העזרה של הסבים. 

מתוך .themarker

יש עוד המון מה לומר על סבתא, סבא ושות. אך, אסיים בלומר לכם תודה. אתם באמת מצרך נדיר.



*הכוונה כמובן גם לסבא, נכתב בלשון נקבה מטעמי נוחות.

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם