אמא בארגז חול

אמא בארגז חול

יום שלישי, 19 בינואר 2016

להיות אנה.

להיות נסיכה,
אין ילדה שמתישהו בחייה לא חלמה להיות כזו. השמלה המתנפחת, השיער הארוך המושלם, העור הצחור, הנסיך שתמיד מגיע בזמן הנכון ושלל גינונים נוספים שנלווים אליה.                                      
זו לא אשמתנו, זה מה שמכרו לנו עוד כשהיינו ילדות קטנות. היום אני נתקלת באמהות רבות שמתלבטות אם בכלל לחשוף את בנותיהן לסיפורי האגדות שאנו גדלנו עליהם, בדיוק מסיבות אלו. אלא, שהיום לשמחתי יש סרטים שנותנים תגובת נגד ומציירים את הנסיכה כאקטיבית, כאחת כזו שיוצאת לחפש את אהבתה ולא מחכה שזה יצילה. למה בעצם החלטתי לכתוב פתאום על נסיכות, אולי הפלגתי במחשבותי ובתכנוני, אך החג הקרוב, המשמעותי באמת, עוד רגע דופק בדלת, אסור שיתפוס אותי לא מוכנה.

מלבד הגיל בו לא ידעה לדבר, תמיד שאלתי למה תרצה להתחפש. בשנה שעברה שכולן התחפשו לאלזה ולנסיכה סופיה, תכף ארחיב בנושא, תמר ביקשה להיות ליצנה (הטעות במקור). כשהפייסבוק היה מלא בתמונות של נסיכות, היה מרנין לראות משהו אחר.

פורים 2015
צילום  : שורט אנד סימפל 

אני זוכרת שחברה שאלה אותי, איך גרמתי לתמר לא להיות אלזה? אז קודם כל, נכון שיש לדעה שלי משקל רב ואם הבחירה לא מתאימה אני אנסה לכוון לדבר אחר, אך זו לא הייתי אני. היא באמת לא הכירה את סיפורי הנסיכות האלו. השנה בעקבות חשיפה של בנות הגן, של שלל הפריטים שיש לה הקשורים לנסיכות, כששאלתי, למה תרצה להתחפש, השיבה לאלזה. כאן אני מודה התחלתי להתבלבל, לא נעים להודות אבל רק היום הזדמן לי לראות את הסרט המקסים "פרוזן" החלטתי שאם זה מה שהיא רוצה אז לפחות שאדע במה הסרט עוסק. בחרתי לצפות בו לבד, גם בשביל הצפייה בשפת המקור וגם כדי להחליט האם התכנים ראויים. הסרט מקסים ועשוי היטב, אלא שעכשיו, הבלבול גדל. איך ייתכן שדווקא אלזה קיבלה מקום של כבוד אצל הבנות, כשבעיניי, אנה היא הראויה! (במאמר מוסגר, שכן לא באתי לדבר על הסרט, אנה היא הנסיכה האידיאלית, היא אמנם מתאהבת בקלות, תכונה שאני יכולה להבין, אך היא אסרטיבית, משעשעת, לא מוותרת בקלות, לוחמנית ועוד. עם תכונות כאלו אני מוכנה שבנותיי יזדהו. אלזה בעיני היא קורבן של הסביבה, הוריה שרצו להגן עליה, פגעו בה בהגנת היתר שלהם, זו עוד ביקורת, שאפשר להרחיב עליה בנפרד, ואילו זו שהזכירה לה שיש בחוץ אהבה ושאסור לוותר, היתה לאורך כל הסיפור, אנה. אני יודעת שיהיו כאלה, שינסו להבין על מה אני מדברת ומה אני מנתחת כל דבר, סה"כ סיפור נסיכות.) מכאן לשם, לאלזה יש שמלה מהממת ושיער קלוע בצמה, שכל בת רוצה להיות כמוה. אבל זו תחפושת שלכולן יש, זו תחפושת שלא אני אכין. אבל!!! זה עוד שלב בתהליך הנפרדות שלי. היא זו לא אני, אם תרצה להיות אלזה, כנראה שזה מה שיקרה. (נכון לעכשיו היא בכלל רוצה להיות פיה).

מדידות נסיכותיות
צילום : אמא

האמת, אין לי בעיה עם נסיכות. פשוט, תמיד הייתי זו שמזדהה עם החברה של הנסיכה, עם אחותה היפה, תמיד הן היו נראות לי מעניינות יותר, מרתקות יותר, מעוררות יותר שאלות מהנסיכה הצפוייה. 

ואמנם, יש זמן עד פורים, אבל צריך להיות מוכנים. אשתף אתכם בתחפושות שהכנתי בשנים שעברו. 
צפו בהמשך לפוסט פרוייקט פורים 2016.  
עד אז, תהנו וDIY. 




 
בלרינה, 2013
צילום: דוד עמית
תות, 2014
צילום : שורט אנד סימפל 


בלרינה 2, 2015
צילום : שורט אנד סימפל

אין תגובות:

הוסף רשומת תגובה

אהבתם